Соленки - виенски кифлички

След многото поводи и тортоправене, след цялото изобилие от различни коледни сладки и подобни сладки изкушения е време да минем на солена вълна, да сменим малко приоритетите. У дома повечето /май с изключение на мен/ се заеха да спортуват активно, сериозно обръщат внимание какво похапват, по колко, започнаха да ми разясняват за различни идеи за диети, които някои вече спазват. Дали това да не го схващам и като намек за себе си, нямам идея, аз си оставам със заканите за спорт, ама нещо не се получава. Странно, готви ми се все още, но нещо и на мен не ми се яде нищо, единственото, което диво ме привлича са плодовете - мандарините и портокалите. И като едно типично дете, чието детство е минало в соца, когато това си бяха дефицитни стоки и налични само около Нова година, никак не мога да им се наситя. Прекалено често си купувам от тях и май сама си ги унищожавам, останалите са доста умерени.
Но сега ще споделя с вас едни от соленките, които са фаворит у дома. Направих ги за рождения ден на щерката, за да почерпи колегите си от Университета, набързо направих няколко снимки и после също толкова бързо топли-топли изчезнаха.

Продукти:
150 гр масло или маргарин на стайна температура /аз ползвах масло/
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.лъж. сода бикарбонат
100 гр настъргано сирене
100 гр настърган кашкавал
брашно - 450-500 гр
Приготовление:
Замесва се  тесто, което се оставя 2-3 часа  в хладилник, после се дели на 8 парчета, всяко се точи на кръгче и се дели отново на 8 триъгълника /може и повече, според това колко големи кифли искате да направите/, завиват се на кифлички. Пекат се на 250 градуса в тава, покрита с хартия за печене.
А след изваждането от фурната може да стартирате с похапването, все пак както казват старите хора "ветеро е под носо" - или "вятърът е под носа", да ви е сладко!





12 коментара:

  1. Много са вкусни...А пък и така мирно са си полегнали докато ги снимаш...........:)))Прегръдки,Иглика!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, наистина, дори започвам да съжалявам, че не ги правя често и май трябва да се поправя!

      Изтриване
  2. Игличе и у нас е подобна картинката, едни обаче са на "усилваща" диета, а за другите няма диета, просто умерено ядене на отбрани храни, за които се знае точно от къде са. Плодове се унищожават в големи количества и зеленчуци също.
    А на мен за да ми се услади сладкото хапвам и соленичко- преди и след сладкишите..И твоите кифлички много ми допаднаха!
    Хубав и усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, умерено ядене на отбрани неща, паралелно с това молба да не се правят сладки изкушения в големи размери, а само нещо дребно и по-диетично. Всеки има някаква идея за предпочитания ритъм на хранене и типове храни, ама се напасваме, поне за плодовете нямаме спор.Лека нощ на теб, Бети!

      Изтриване
  3. Драга Иглика, направих ги, сега седят в хладилника и след около час ще започна да ги режа и пека, искам да попитам колко време се пекат, само дано видите този въпрос навреме. Благодаря предварително, Мая

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пекат се около 10 минути, но всичко зависи от фурната, нужно е да порозовеят, а кашкавалените частици в тестото да се позачервят. Дано това е достатъчно като ориентир и ще се радвам, ако сте ги одобрили.

      Изтриване
  4. Стават много меки и спорни! Удобно са се настанили в кошничката :)
    Правя ги по-големи, иначе се оплакват че не усещат какво ядат!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Как уютно и топло ми стана от снимките, усетих дори аромата... Чудни са!

    ОтговорИзтриване
  6. Много обичам соленки, а точно по тази рецепта не съм правила, Иг. Пресягам да си взема и обещавам, че ще изпробвам рецептата съвсем скоро. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотни соленки,Игличе,така симпатични си ги навъртяла,също като онези малки сармички!
    Сърдечна поздрав с пожелание за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.