Skyfall 007

Последната командировка до Истанбул ми попречи да отида на премиерата на новия филм за Джеймс Бонд, не че там няма кина, но все пак не ми се рискуваше...знам ли, дали ще е с турски субтитри или директно ще се чува реч на този език, който уж близък до нашия, ама....не толкова чак...
След завръщането тук задачите ме повлякоха в ежедневния си ритъм, но днес дойде ред на филма. Билетите за Imax запазени през нета и се озоваваме в салона двечките с дъщерята, грабнали кока колите и пуканките и сядащи доволни в салона. Започват рекламите на предстоящите филми и един от новите, чието заглавие така и не запомних, а и не ми се търси в нета леко ме шокира - децата Хензел и Гретел пораснали и сеещи куршуми и смърт сред вещиците, уби всичко детско в мен....
Но на финала стартира и дългоочакваният филм - и действието в първите минути се развива в Истанбул, страхотно въплъщаващият се в образа на Джеймс Бонд Даниел Крейг преследваше един тип из тесните улички на града, а в последните минути в този град преследването течеше по покривите на Капалъ чаршия.
Истанбулска улица
 Сетих се за много неща, свързани с града и филма. То аз сега от девет дерета вода ще налея, докато разкажа за филма, ама нейсе. Сетих се, че старата сграда на Българската Екзархия сред гражданите на града е известна като старото руско посолство, в което е сниман един от филмите с Бонд - "От Русия с любов", този в който сър Шон Конъри  играе страхотният Агент 007.
Сградата на Екзархията в квартал Шишли, Истанбул


След Истанбул Бонд води шеметни боеве с един крадец на списъка на внедрените британски агенти, а после е прострелян, но естествено ...оцелява, как иначе ще продължи филма. След интересни сценки около един плаж главният герой се завръща за кратко в Лондон, защото сградата на МИ5 е атакувана, а Британия и Мадам ЕМ /Джуди Денч за седми път/ имат нужда от него.
Действието се развива после в Шанхай, в Макао и отново на британска територия. Появява се и един от "призраците на миналото " -  Раул Силва /страхотният Хавиер Бардем, познат от "Вики, Кристина, Барселона" и "Яж, моли се и обичай"/, противен до побъркване, както и едно от "момичетата на Бонд"- Бенерис Малрое, чието присъствие е някак незабележимо. Звездата в този филм си остава Даниел Крейг, който наистина е суров, елегантен, чувствен и едновременно с това сдържан,   запазва лоялността си към британските тайни служби и своята ръководителка на отдел.  Действията текат и в  старото родово имение на Агент 007 в Шотландия, което поразява с мрачната си тържественост , визуалните ефекти от началото до края са внушителни и каращи публиката да се чувства едва ли не на бойното поле, да съпреживява с героите. А Даниел Крейг за мен си остава най-добрият Джеймс Бонд до момента. Ако нещо тук ви е заинтригувало, не се колебайте, отидете да гледате филма :)


3 коментара:

  1. Разбира се, че интригува:) Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Мен с Джеймс не мож' ма спИчели, ма с Бонд може и да успееш;)
    А Истанбул е добро начало;)

    ОтговорИзтриване
  3. О, филмът си струва от Истанбул до Шотландия!

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.