Тарт с ревен и ягоди

     Какво става, когато човек се влюби в някакъв зеленчук и това е  ревенът? А тази пролет вече няколко пъти го срещам в Метро или в Хит и не пропускам да закупя поне една връзка. Но винаги го приготвям в някакъв сладък вариант, ами нали е зеленчук:)
     За днешната рецепта съм инспирирана от няколко места. Най-напред видях рецептата за подобен тарт в списание Good Food, после зърнах ефектно оформление в Pinterest.Е, има промени, разбира се. Четох, че ревенът става наситено червен само когато се отглежда на сенчесто място, а в друг източник мернах информация, че различните сортове имат различен цвят. До момента само веднъж съм разполагала с ревен, който след обелването на връхните жили да е останал с ярко червен цвят. Но и на това му се намира майстора.
Но да минем към рецептата:

Тарт с ревен и ягоди





Продукти:

3 стръка ревен
4 суп. лъж. захар

За основата:
200 гр брашно
140 гр пудра захар
160 гр масло
40 гр смлени бадеми
2 жълтъка
щипка сол
семенцата на половин пръчка бурбонска ванилия

За крема:
375 мл прясно мляко
3 яйца
75 гр захар
30 гр нишесте
1 ч. лъж. ванилов екстракт

200 гр. ягоди



Приготовление:
Най-напред е нужно да обелим ревена и да махнем дългите конци по повърхността му, после го нарязваме на кръгчета около сантиметър, леко под наклон и го оставяме в съд със захарта да се маринова.
Смесваме студено масло, нарязано на кубчета с бадемите, брашното, солта, ванилията и захарта, добавяме двата жълтъка и бързо събираме тестото. Оставяме го да почине в хладилника за час. Тъй като правех няколко неща, аз забравих да сложа пудрата захар. Когато се сетих, вече беше късно, затова преди печенето наръсих разточеното тесто с малко пудра захар. След охлаждането тестото се разточва, разполага се върху форма за тарт, върху него се слага хартия за печене и се сипва боб, за да не се надува и размества при печенето. Печем 20 минути в загрята на 180 градуса фурна. След изпичането охлаждаме.
Сваряваме крем от прясното мляко, нишестето и половината захар.  Трите яйца разбиваме с останалата захар. Смесваме ги с охладения крем. 
Върху основата сипваме крема, нареждаме ревена в кръгове, като застъпваме кръгчетата като керемидки, между тях слагаме и резенчета ягоди, които ще подсилят цвета и печем 20 минути в загрята до 180 градуса фурна. 
Тъй като при мен цветът не бе достатъчно ярък, направих малко пюре от останалите ягоди и с помощта на лъжица го разстлах върху кръговете от ревен. Отстрани се поръсва малко шамфъстък за цвят.



Удачно е тартът да престои поне няколко часа, за да могат да се обединят различните аромати. Извинявам се за снимките с изпитото кафе, но докато снимах, режех и похапвах тарт, пийвах от чашката и после видях снимката. 

Хубав ден на всички празнуващи днес -  хората с имена на цветя, билки, храстчета и дръвчета! Бъдете здрави, щастливи и пръскайте обич и красота около себе си !

8 коментара:

  1. Честит Имен Ден, Игличи! Да си много здрава, цветна и прекрасна! Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, Иг, ако знаеш аз как се подкиселих хубаво с един ревен:))) ама много кисело туй чудо, бре! Видях обаче каква му е цаката - захар и мариноване- мерси! А относно цвета и моят след белене не беше розов - хм, а аз пък точно в розовото се влюбих, за да го купя.
    Честит имен ден, мила! Здрава, щастлива и благословена да си!

    ОтговорИзтриване
  3. Игличе, честит имен ден! Обич, здраве и вдъхновение ти желая! Прекрасни да са всичките ти пролетни празници - като теб. :) Задължително ще се почерпя за твое здраве. :)
    Прегръдки и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит имен ден!

    Хубаво тартче си спретнала, този ревен съм го гледал 100 пъти как го готвят по 24kitchen, основно Рудолф. Истината обаче, е че никога не съм го виждал. Сега като каза ти твоя от къде го взимаш и още повече си обяснявам, защо не съм го виждал никъде :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ей това чудо на природата, още не съм се осмелила да го пробвам ... но ще му дойде реда някой ден ;)
    ... и не се извинявай за кафето ... виновна си :)
    Честит празник Игличе! Бъди здрава!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз не съм се пробвала с ревена, но това ще го поправя скоро :) Този тарт е неустоим, Игличе и с най-голямо удоволствие ще се почерпя за твое здраве!
    Бъди много щастлива мила и носи красивото си име с гордост!

    ОтговорИзтриване
  7. Игликич, метни едно парченце де...знаеш, че и аз съм голям фен на ревена! Чудесен сладкиш си спретнала, подобаващ за празника! Айде, да си жива и здрава, цветна и ухаеща!

    ОтговорИзтриване
  8. Честит имен ден, макар и със закъснение!
    Прекрасен, чветен и ухаен тарт - идеален за празника! :)
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.